Banankladdkaka

Efter en go dag som till största del spenderats med Hanna åker jag hem till syster för att ladda inför sista praktikväckan, bestående av nattjobb alla dagarna. I köket här finner jag en kladdkaka med en tvist som toppar klassiken. Banankladdkaka var det som jag fick smaka på. Helt otroligt gott och jag som hade tänkt kunna hoppa allt vad kakor innebär idag, men det gick bara inte med denna goding. 
Banankladdkaka
2st ägg
3dl socker
1tsk salt
1½dl vetemjöl
3msk kakao
1½tsk vaniljsocker
100g smält smör
1-2bananer (den jag fick smaka innehöll 2bananer och jag tyckte att det blev perfekt smak på den, men detta är ju en smaksak)
  • Vispa ägg, socker och salt till ett vitt skum.
  • Sikta vetemjölet, kakaon och vaniljsockret och smält smöret
  • Vänd ner detta i äggsmeten.
  • Mosa/mixa bananen och vänd ner i smeten
  • Häll i en smörad form med löstagbar kant.
  • Grädda i ugnen 150grader i ca. 30 minuter. 

 
Det enda som skiljer denna kladdkaka från en klassisk kladdkaka är bananen, men den gör så mycket! Den var inte bara kladdig, utan kladdig på ett fluffigt och mjukt sätt, haha. Testa så ska ni få uppleva nått ;)
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen