Nybakad present!

När du ska iväg på släktkalas eller middag, hur ofta har du då med dig blommor?
Då jag själv tycker att blommor är en något uttjatad present, trotts att det är trevligt att få ibland, så har jag här ett annat trevligt alternativ på  en gå bort present. 
Baka nått gott som present till dina nära och kära! 
Hembakta kakor, enkelt inpackat i cellofan eller i någon fin presentask, är så otroligt uppskattat.
Det blir snyggt och gott!
I julas bakade jag saffransbiscotti som jag packade i cellofanpåsar och gav till de släktingar som vi besökte under vår "julaftonsturné" (haha) och mormor pratar fortfarande om dem. 
Det blir någonting som du gjort själv, som dina nära o kära verkligen kan njuta av, inte bara en vacker blomma som strax vissnar.
Det är iallafall mitt lilla tips!

Kommentera här:

Matbloggstoppen