Mug cake

Igår kväll hitta jag ett recept på en amerikansk trend som är en form av frukostmuffins. Mug cake var namnet och det är en muffin som du bakar i en kopp i mikron. Så var bara tvungen att testa detta denna morgon.
 
Mug cake
½ Banan
1dl Havregryn
1 ägg
2 msk hasselnötter
2 msk frysta hallon
1 krm kanel
1 msk kokos
  • Mixa banan, havregryn och ägg.
  • Grovhacka nötterna och blanda ner det i smeten tillsammans med hallonen, kanelen och kokosen.
  • Häll smeten i en mugg smord med olja.
  • Baka i mikron i ca. 1½ minut.
  • Stjälp upp och ät med keso, yoghurt och frukt/bär.
Jag åt min med naturell yoghurt, varma hallon och skivad banan. Den var smakmässigt helt okej, påminde lite om havregrynsgröt. Detta nyfunna recept får 3 av 5 utav mig, men det var roligt att testa och det tog bara ca. 5 minuter att "tillaga". Så en dag ska jag testa att göra en sötare mug cake som passar mer till fika. Tror att det skulle falla mig mer i smaken, hehe ;).
För den som gillar gröt skulle nog detta vara en större hit!
1 Dear:

skriven

Vilken härlig blogg du har! och goda recept:)

Kolla gärna in min blogg om du vill, http://heydear.blogg.se

Svar: Tackar så mycket! :) Kan nog kika in en sväng!
Viktoria Johansson

2 Emilie:

skriven

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Vad roligt! Det ska jag göra absolut göra! :)
Viktoria Johansson

Kommentera här:

Matbloggstoppen