Super enkla tunnbrön

Sega och trötta är vi ikväll, men kvällsmat måste vi ha i vilket fall. Så jag letade upp det enklast möjliga receptet jag bara kunde hitta på tunnbröd.
 
Tunnbröd
5dl vetemjöl
1tsk salt
2dl mjölk
1-2msk olja
  • Blanda ihop mjölet, saltet och mjölken till en deg.
  • Tillsätt oljan för att få den något smidigare.
  • Dela degen i valrfitt många delar (orginalreceptet 12 delar - jag ikväll 4 delar) och kavla ut dem så tunnt du bara kan.
  • Stek brödet i en torr stekpanna på medelvärme.
De blir mer som tortillas till utseendet.
 
Brödet i sig smakar inte jättemycket. Men medan jag stod och kavla för fullt, stekte syster till lite go kyckling och drog ihop en sallad. Med detta och lite tzatziki, blev tunnbröden helt perfekta. Mycket lyckat och jag åt självklart alldeles för mycket som vanligt, haha. Så nu ska jag inte göra någonting mer denna dag.
 
Tummen upp för hemmagjord tunnbrödsrulle!
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen