Lunchtime!

Veckan är nu slut, fredagkväll, helg och ett par dagars ledighet väntar. Dagens lunch blev då inte komplicerad, men åh så goood! Varma mackor blev det. Tråkigt kan man tycka, men inte med lite krydda och surdegsbröd. Fick med mig lite rågfrallor, med rågsurdeg som grund. Alltså älskar det! Surdegen skapar det där lilla extra. Så dagens heta tips är att hoppa på den nuvarande trenden med surdeg och köpa lite färskt surdegsbröd på närmsta bageri. Det är himelskt gott. Se bara till att få bröd på riktigt surdeg och inte på surdegspulver. Det blir stor skillnad på brödet!
Nu när jag fyllt på med lite ny energi ska jag passa på att sticka ut på en promenad innan jag landar i soffan för dagen. Det blir inte många knop gjorde ikväll. Kommer väl slockna vid sjutiden skulle jag tro, haha. 
Det tar på en att vänja sig vid nattjobb.

Kommentera här:

Matbloggstoppen