Moster Elins

Idag är jag iväg och jobbar på ett sommarjobb som har betytt och fortfarande betyder otroligt mycket för mig!
Jag har jobbat tre sommrar på Moster Elins glassparadis och det har utvecklat mig något så otroligt. Det är detta jobb som fått mig att älska seviceyrket och ger mig inspiration och motivation till att  starta ett eget företag i framtiden!
För ett par dagar sedan  berättade jag om att jag fått jobb som bagare/konditor under denna sommar 2014 på Annie Johanssons Hembageri, det betyder att det inte blir en full fjärde sommar på Moster Elins. Det är i år alltså dags för mig att ta med mig mina underbara minnen och erfarenheter från Hjo hamn till en ny arbetsplats och bana ny väg för framtiden. 
Men jag lämnar inte Moster Elins helt, då det ligger alldeles för varmt om hjärtat, kommer att finnas till hands för de anställda att ringa ifall det behövs en inhoppare. Känns så bra att få chans att få lära mig så mycket mer om bageriyrket samtidigt som jag får ha en liten fot kvar i Hjo hamns glassparadis!
 
Klippet är ifrån sommaren 2013, alltså förra sommaren som enligt mig var den absolut bästa sommaren hittills. Får se om sommaren 2014 kan bräcka den ;)

Kommentera här:

Matbloggstoppen