Cornflakeskolakakor

 Här kommer receptet på cornflakeskolakakorna jag bakade häromdagen.
En riktig godiskaka, min gottegris till lillebror älskar dem ;)
Cornflakeskolakakor
6msk sirap
6msk florsocker
6msk smör
3msk kakao
1dl kokos
3dl cornflakes (eller bara ta efter smak, det brukar jag alltid göra ;))
  • Rör ihop sirap, florsocker, smör och kakao i en tjockbottnad kastrull.
  • Koka upp och låt kokapå svag värme i ca. 5 minuter.
  • Ta kastrullen från plattan och rör ner kokosen och cornflakesen innan du klickar ut smeten på ett plåtpapper eller i formar. 
  • Ställ kakorna kallt, jag tycker att de är godast att äta riktigt kalla, så jag brukar förvara dem i frysen hihi. 
 Dessa kakor är otroligt smaskiga och är perfekta till din glutenintoleranta vän, då kakorna inte innehåller någon som helst gluten.

Kommentera här:

Matbloggstoppen