Vaniljpannacotta

Igår samlades min härliga familj för en påskmiddag tillsammans.
Det serverades en alldeles för god pajbuffé som min mamma stod för och till efterrätt hade jag kokat ihop en vaniljpannacotta som jag serverade med limemarinerade skogsbär. Såå gott!
Vaniljpannacotta
2st gelatinblad
5dl grädde
½dl socker
1 vaniljstång
 
skogsbär, lime och socker till servering.
  • Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 minuter. 
  • Skär upp vaniljstången och skrapa ur fröna och koka upp detta med grädden och sockret. 
  • När grädden kokat upp, tar du den från plattan och plockar ur vaniljstängerna.
  • Krama ur gelatinbladen och rör ner dem i den varma grädden.
  • Låt grädden svalna och häll sedan upp den i portionsformar eller glas. 
  • Låt pannacottan stelna i kylen i minst 3 timmar innan servering.
Bären blev suveräna! Jag använde mig av frysta bär som jag blanda med lite socker och skal och saft från lime. Blev nått så otroligt gott!
Pannacotta är fruktansvärt enkelt att göra, men måste göras i tid, då det tar tid för den att stelna. Men det är en perfekt desser som är lätt och len.
 
1 Kashma Izat:

skriven

MUMS!

Kommentera här:

Matbloggstoppen