Panerad Rödspätta

Fullt upp hela dagen, mest gällande UF-företaget. Åååh, ska verkligen bli så spännande att få åka till Stockholm och träffa en massa andra ambitiösa uf-företagare. Är otroligt laddad! 
Middagen tog jag tag i något försent idag. Borde väl egentligen ligga i sängen och sova nu, men den smällen får jag ta imorn. Panerad Rödspätta gav jag mig på idag iallafall. Blev rätt bra. Blev rätt bra,men får be o ursäkt för den halvdåliga bilden.
 
Jag tog i vilket fall potatis, morötter och rödlök insmörjade i olivolja, salt och citronpeppar i ugnen. Blir så otroligt gott när man gör klyftpotatis med lite morötter och lök!
Rödspettan panerade jag med både mjöl och ströbröd. Jag kryddade fisken med salt och peppar innan jag doppade den i först mjöl, ägg och tillsist ströbröd. 
Till det hela fick det bli en grönsallad och aioli, för det var de som fanns hemma. 
 
Nu ska jag försöka komma i sägns mätt o go i magen, imorgon kommer det upp lite roligare saker det lovar jag!
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen