Bildtårta

 I tvåan hade vi 5 veckors praktik innan jul som jag spenderade i Vara på ett konditori vid namn Nordpolen. Ett toppen café helt klart! Verkligen värt ett besök ifall ni har vägarna förbi. 
Fick lära mig mängder där och de hade god tålamod med mig, då det var min första praktikperiod och hade då mycket att lära. 
Sista dagen hade min hanledare lovat mig att jag skulle få testa att att trycka en bild på marsipan och göra en valfri bildtårta. Då min pappa fyllde år i samma veva, valde jag att göra en tårta med en bild på honom som fått oss alla att skratta åt ett antal gånger tidigare. 
 Samma dag hade vi ett litet kalas för honom där jag servera tårtan och kan säga att detta fenomen blev en hit. 
Alla hade riktigt kul åt det och inte minst sagt pappa. Dunder kul! Så har ni ett café i närheten som har en maskin som klarar av att trycka bilder på marsipan, så rekommenderar jag verkligen att man beställar en sådan typ av tårta med en rolig bild på en vän eller familjemeddlem. 
Tänk vilken succé det kan bli på födelsedagskalasen ;).
 

Kommentera här:

Matbloggstoppen