Favoritböcker ur egen samling

Tänkte att jag kunde dela med mig av några utav mina personliga favoriter bland bakböckerna jag har här hemma. Jag har en liten samling på 16 böcker som jag tror kommer växa med framtiden. Även om det idag är hur enkelt som helts att söka och finna recept på internet, så är det så fruktansvärt mysigt att ha några bakböcker hemma som man kan sitta och kika lite i. Man får så mycket inspiration!
Detta är iallafall mina favoriter:
Just Sweet skriven av Manuela Kjelien som jag bloggat om tidigare. Denna bok fick jag i julas och den är nog lite utav en favorit endast för att Manuela själv signerat den. Vet inte än vilken klass recepten, då jag inte provat någonting ur boken ännu.
Leila Lindholms böcker är nog alla en del av favorithögen. Jag äger två av hennes böcker a piece of cake och one more slice och dessa har använts flitigt. Speciellt a piece of cake. Jag älskar verkligen Leilas recept, för de går alltid att lita på goda resultat från dem. Jag har inte testat ett enda av hennes recept som inte fått bra slutresultat. Sen är hennes böcker bara så härligt upplagda så man kan ju inte bli annat än sötsugen när man  bläddrar sig igenom dem.
Caroline Ahlqvist senaste vinnaren av "Hela Sverige Bakar". Denna bok fick jag också i julas och jag önskade mig den mest för att jag tyckte att hon var så fruktansvärt härlig i programmet. Hon sprider en sådan bakglädje! Ett recept som jag bara måste prova någon dagur hennes bok är receptet på passionsbiskvier, visst låter det galet gott?!
 
Minns ni att jag fick ett presentkort på vår lokala bokhandel under påsk?
Var för någon dag sedan där och utökade min samling med en ny bakbok av en författare jag inte har någon bok ifrån sedan tidigare.Denna bok är en ny storfavorit bland mina böcker, men den tänkte jag visa i ett enskilt inlägg en annan trevlig dag ;)

Kommentera här:

Matbloggstoppen